Beskedet om amerikanska tullar på importerade lastbilar är vid en första anblick positivt för lastbilsbolaget Volvo. Det säger Volvos presschef Claes Eliasson till Nyhetsbyrån Direkt i en kommentar efter den amerikanska presidenten Donald Trumps besked om 25-procentiga tullar på lastbilar som importeras till USA.