Danmark höjer beredskapsnivån för landets energisektor, meddelar energi- och klimatminister Lars Aagaard. Beslutet innebär att hotnivån sätts till näst högsta nivå, orange, vilket inte skett sedan angrepet mot NordStream 2022.
Danmark höjer beredskapsnivån för landets energisektor, meddelar energi- och klimatminister Lars Aagaard. Beslutet innebär att hotnivån sätts till näst högsta nivå, orange, vilket inte skett sedan angrepet mot NordStream 2022.