Hemlarmbolaget Verisures aktie kommer att handlas i euro trots att noteringen sker på Stockholmsbörsen. Börsoperatören Nasdaq Stockholms vd, Adam Kostyál, konstaterar att man alltid tillåtit olika valutor och att det är en fråga för bolagen. ”I Verisures fall kan det vara ett sätt att attrahera mer internationellt kapital”, säger han och utesluter inte att fler bolag gör samma drag.